Elke werkdag 23:00 uur op NPO1

De commercial die je van McDonald’s niet meer mag zien

De commercial die je van McDonald’s niet meer mag zien

Ouders en kinderen, de doelgroep van fastfoodketen McDonald’s, hadden moeten smelten bij het zien van een Britse McDonald’s-commercial. Maar het spotje wordt weggehoond als smakeloos en de fastfoodketen heeft de beelden verwijderd.

Moeder en zoon memoreren hun vader, die is overleden. Lijk ik op papa? Is de vraag van het zoontje. Ja, blijkt als ze bij hun bestemming arriveren en hij 'de favoriete burger van je vader’ bestelt.

Effectbejag, ongevoelig, scoren met kinderverdriet: de (voornamelijk telefonische) reacties waren niet mals, en wel dermate dat McDonald’s de beelden inmiddels niet langer uitzendt. Al is de commercial online nog wel een regelrechte hit.  

Meer nieuws? Klik hier!

Recent in: GEZONDHEID

Poll: Meer of minder avocado's?

Poll: Meer of minder avocado's?

Artikel

Deze week is de ontzettend populaire avocado in het nieuws, want hij ligt onder vuur. Hij is slecht voor het milieu....

#ikziejewel

#ikziejewel

Achtergrond

Het is tijd voor intensievere zorg voor zwaar gehandicapte kinderen. Ouders hebben te maken met enorme bureaucratie en willen de kwaliteit van de zorg voor hun ...

#Ikziejewel: nu de politiek nog

#Ikziejewel: nu de politiek nog

Fragment

Sarike de Zoeten en Vanessa de Vries-Liem zijn de moeders van kinderen die 24 uur per dag zorg nodig hebben. Vanessa is fulltime moeder geworden van...